Συνέδρια

12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο στην Αθήνα

12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο στην Αθήνα
Έναρξη: 02 - Dec - 2019
Info:
  • 02 - Dec - 2019
  • 06 : 19 pm

  •   ,
  • Ισχύουν ειδικές τιμές και εκπτώσεις για:
    α) τους φυσικούς μέλη της ΕΕΦ,
    β) για όσους παρακολουθούν παράλληλα και άλλο σεμινάριο της ΕΕΦ,
    γ) και για πολύτεκνους, άνεργους, ΑμεΑ, κλπ.,
    δ) Εφάπαξ εξόφληση των διδάκτρων.
Νέος κύκλος Σεμιναρίου
Προσεχώς

12ο  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
“ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -
Tο σχολείο το σχεδιάζει η  κοινωνία”
ΑΘΗΝΑ 17-18- 19 Ιανουαρίου 2020
Χώρος διεξαγωγής Συνεδρίου
 AEGEAN COLLEGE
Πανεπιστημίου 17


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Η  Ένωση Ελλήνων Φυσικών πραγματοποιεί το 12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα «Επιστήμες της Εκπαίδευσης». Οι μεγάλες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης, μας θέλουν πρωταγωνιστές στη διαμόρφωση ενός πλαισίου, που η κοινωνία απαιτεί για ένα σύγχρονο σχολείο. Στο Συνέδριο θα συζητήσουμε και θα επικαιροποιήσουμε τις προτάσεις μας για τις θεσμικές αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν άμεσα στο σχολικό περιβάλλον, για την υποδοχή και την ενσωμάτωση όλων των μελών της Εκπαιδευτικής  κοινότητας.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. Ειδική Αγωγή
Α. Παιδαγωγική της Ένταξης και συμπερίληψη
Β. Διαδικασία Διάγνωσης – Διαφοροδιάγνωσης
Γ. Κατάρτιση και Εφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)

2. Διαπολιτισμική  Εκπαίδευση
Α. Διδακτικές προσεγγίσεις για την εκπαιδευτική ένταξη των αλλοδαπών  μαθητών
Β. Ο ρόλος του σχολείου στην κοινωνική ενσωμάτωση και την αλληλεπίδραση των αλλοδαπών μαθητών
Γ. Διαχείριση της πολυπολιτισμικής σχολικής τάξης

3. Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Α. Η ελληνική γλώσσα και η διδασκαλία της
Β. Η Ελληνική γλώσσα ως δεύτερη, ως γλώσσα κληρονομιάς  ή ως ξένη στη διασπορά
Γ. Διαγλωσσικότητα & κείμενα ταυτότητας


4. Stem
Α. Εισαγωγή στο STEM
Β. Εισαγωγή σε 3D CAD
Γ. SCRATCH  &  WIRING  ΓΙΑ ARDUINO


Δηλώσεις συμμετοχής Συνέδρων έως 13 – 1 -2020
Πλήρης εισήγηση έως 8- 1– 2020
Αποστολή  εργασιών στο eefsinedrio2019@gmail.com

Κόστος συμμετοχής για Συνέδρους: 10€ (για τα μέλη της Ε.Ε.Φ. )
15€ (για τα μη μέλη )
Εισηγητές:  10€ (για  μέλη της Ε.Ε.Φ )
15€ (για τα μη μέλη )
Φοιτητές : 5 ευρώ


EΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Γκασούκα Μαρία, Κοινωνική Λαογράφος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Κεφάλας Δημήτρης, Καθηγητής πληροφορικής, M.E.d. Πληροφορικής
Κυρίτση Αναστασία, Εκπ/κος, Msc Εκπαίδευση & Πολιτισμός Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Μήτσιου Γλυκερία, Διδάκτωρ Νευροψυχολογίας –  Μαθησιακών Δυσκολιών
 Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πανταζοπούλου Μαρία, Εκπ/κος,  Med Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας
Πατσιάδου Μαγδαληνή, Φιλόλογος, Med, MSc, PhD
Σαλβαρά Μαρίνα, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, M.Ed. Special Education, Ph.D., Didactics, Post-Ph.D Special Education
Τανός  Ηλίας, Φυσικός, Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αναστασοπούλου Σταματία, Εκπαιδευτικός, Τεχνολόγος
Γεώργα Αναστασία, Καθηγήτρια  Β∕θμιας Εκπαίδευσης, Φιλόλογος
Ζωγοπούλου Δήμητρα, Φιλόλογος, Ειδική Παιδαγωγός, M.E.d. Ειδική (Ενιαία)Εκπαίδευση
Koλέτσιος  Γεώργιος, Καθηγητής Β∕θμιας Εκπαίδευσης, Φυσικός

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ  ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ  ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:  Φιλντίσης  Παναγιώτης
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ: Ζωγοπούλου Δήμητρα
 Τηλέφωνα επικοινωνίας Ένωση Ελλήνων Φυσικών: 2103635701

ΑΙΤΗΣΗ   ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  

ΕΠΩΝΥΜΟ:…………………………..………………………..
ΟΝΟΜΑ: ……………………………………………………………..
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: …………………………………………………..
TIΤΛΟΣ  ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ:………………………………………..
…………………………………………………………………….
Ε- ΜΑΙL: …………………………………………………………
ΠΟΛΗ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:………………………………................

 
Οδηγίες Διαμόρφωσης Εργασιών
 
Αλεξίου Γεώργιος1, Μάρκου Γιάννης2
1 Yπ Δρ. Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
alegeo@eled.auth.gr
2 Καθηγητής Αστρονομίας Α.Π.Θ.
markou@eled.auth.gr


ΠΕΡΙΛΗΨΗ
150 λέξεις το πολύ, μέγεθος χαρακτήρων 11, γραμματοσειρά TimesNewRoman, πλάγια.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ:συνέδριο, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, έως 3 λέξεις κλειδιά

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Διατυπώνονται ο σκοπός, οι επιμέρους στόχοι και η μεθοδολογία της εργασίας που ακολουθήθηκε. Ακολουθήστε το υπόδειγμα αυτού του κειμένου για να διαμορφώσετε τους τίτλους, τα ονόματα συγγραφέων, τις ενότητες, τις εικόνες, τη βιβλιογραφία κ.α. Για να δείτε τη μορφοποίηση απλά τοποθετείστε τον κέρσορα πάνω σε κάθε λέξη. Τα αρχεία να είναι της μορφής .doc ή .docx. Γραμματοσειρά παντού είναι η TimesNewRoman. Το μέγεθος της γραμματοσειράς του κυρίως κειμένου είναι 12 στιγμές. Επιλέξτε για το κυρίως κείμενο πλήρη στοίχιση.
Η εργασία σας θα πρέπει να είναι γύρω στις 1500 -2000 λέξεις (δεν συμπεριλαμβάνονται τίτλος, περίληψη, βιβλιογραφία).
Βέβαια μπορεί να υπάρχει και μία μικρή απόκλιση ως προς τον αριθμό των λέξεων.
Το διάστιχο να είναι 1,5.

ΕΝΟΤΗΤΑ Α(π.χ. Θεωρητικό μέρος)
Η μορφή της σελίδας είναι Α4, ενώ τα περιθώρια παντού (πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά) 2,5 εκ.
ΕΝΟΤΗΤΑ  Β(π.χ. αποτελέσματα)
Ανάμεσα στις παραγράφους να μεσολαβεί ένα μονό διάστιχο κενό. Στο κείμενο να υπάρχουν οι βιβλιογραφικές αναφορές (Halliday, Resnick&Walker, 2012).


ΕΝΟΤΗΤΑ  Γ(π.χ. συμπεράσματα)
Όλες οι εικόνες και οι πίνακες, να έχουν λεζάντα όπως στο υπόδειγμα, να είναι αριθμημένες και να αναφέρονται στο κείμενο.

Εικόνα 1: Οι εικόνες κεντραρισμένες, μέγεθος χαρακτήρων 11, γραμματοσειρά TimesNewRoman, πλάγια

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Halliday, D., Resnick, R. & Walker, J. (2012). Φυσική Μηχανική, Κυματική, Θερμοδυναμική. Επιμέλεια Παπανικόλας Κ.Ν., Gutenberg.  ISBN: 978-960-01-1493-5.
Kortemeyer, G. (2007). The challenge of teaching introductory physics to premedical students.Physics Teacher, 45, 552-7.
Woolnough, B. (1994). Effective Science Teaching. Milton Keynes, Open University Press.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
 
 
Χώρος διεξαγωγής Συνεδρίου

AEGEAN COLLEGE
Πανεπιστημίου 17

ΑΘΗΝΑ 17- 18  Ιανουαρίου 2020



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  17  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020

17:00 - 17:30  Εγγραφές - Έναρξη    

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Σκούφη Βασιλική, Καρράς Χρήστος, Κολέτσιος Γεώργιος


 

17:30 - 17:45► Λιάπη Ευαγγελία, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Η βιβλιοθεραπεία σε μαθητές με ψυχικές διαταραχές»

17:45  -18:00 ►Βλάχου Ελένη ,Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Στρατηγικές Κοινωνικής Ένταξης Ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος »

18:00 - 18:15►Κοτσιφάκος Δημήτριος , Ηλεκτρονικός
 Θέμα: «Η πραγματικότητα ως «αναγκαιότητα μια αναψηλάφηση αξιών και αρχικών εννοιολογικών προσδιορισμών η οποία προσδιορίζει την καταλληλότητα ή όχι ενός θέματος για τη διδασκαλία μέσω STEM»

18:15 - 18:30► Ηλιάδου Άννα , Εκπαιδευτικός, Ειδικότητα Λογιστικής
Θέμα: «Αυτισμός και Διδακτικές Τεχνικές»

18: 30-  18:45► Χριστάνα Ιωάννα, Εκπαιδευτικός,  Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Θέμα: «Η αντιμετώπιση της επιληψίας στη σχολική τάξη»

18:45-19:00► Μαγγανά Αγγελική, Δασκάλα ,Εκπαιδευτικός Αθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Ο ρόλος του σχολείου και του εκπαιδευτικού στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευσης

19:00 -19:15  Διάλειμμα-Καφές


ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Σκούφη Βασιλική, Καρράς Χρήστος, Κολέτσιος Γεώργιος

19:30- 19:50►Μαγγινά Ελένη, Θεολόγος, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «ΔΕΠΥ και Συμβουλευτική Γονέων »

19:50 – 20:00 ►Φείδη Χρυσάνθη - Μαρία, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής
Θέμα: «Το μάθημα της φυσικής αγωγής ως μέσο για την συμμετοχή μαθητών με ΔΕΠ/Υ και αυτισμό στο ομαδικό παιχνίδι σύμφωνα με τις αρχές της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου»

20:00– 20:15 ►Δημητρού Αγγελική, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Νέες τεχνολογίες και αυτισμός»

20:15 – 20:30 ►Τσιμπογιάννη Μαρία, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
 Θέμα: «Νέες Τεχνολογίες και Προβλήματα Όρασης»

20:30– 21:00►Συζήτηση

21:00    Λήξη 1ης ημέρας

ΣΑΒΒΑΤΟ  18  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020


ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Φιλντίσης Παναγιώτης, Τσίμη Ροδόκλεια, Κολυβοδιάκος Ιωάννης

10:00 – 10:15► Ντελή Κωνσταντίνα , Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας
Θέμα: «Η αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και η προσπάθεια εκμάθησης της Αγγλικής και Ελληνικής Γλώσσας μέσα στα πλαίσια της διαπολιτισμικής αγωγής σε ένα κανονικό σχολείο της Αθήνας».

10:15 – 10:30► Μπουμπουρέκας Γεώργιος -Δάσκαλος , Δημάκη Δέσποινα -Νηπιαγωγός
Θέμα: «Νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Ωφέλειες και περιορισμοί».

10:30-10:45► Λάγιος Θεόδωρος, Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός
Θέμα: «Βασικές αρχές και αξίες της Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης»

10:45 - 11:00 ► Αθανασοπούλου Γεωργία, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής σε Διαπολιτισμικό σχολείο  MSc στην Ειδική Αγωγή
Θέμα: «Ψυχική ανθεκτικότητα και μετανάστες μαθητές: Η εκπαίδευση ως προστατευτικός παράγοντας και παράγοντας πρόληψης»

11:00 - 11:15►Μαργαρίτη Παρασκευή ,Φυσικός ,Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Προτεινόμενες Δράσεις και Παρεμβάσεις Διαπολιτισμικού Χαρακτήρα για Μαθητές, Γονείς και Εκπαιδευτικούς»

11:15 - 11:30  ►Ξαγρεμμενάκος Σταμάτιος  , Οικονομολόγος, MEd, MSc, Υποδιευθυντής ΔΙΕΚ Αγ. Δημητρίου
Θέμα: «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην διαχείριση της πολυπολιτισμικής σχολικής τάξης»

11:30 - 11:45►Τσιρογιάννη Μαρία, Φυσικός, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Καθολικός σχεδιασμός για την μάθηση-Μία διδακτική πρόταση για την παρουσίαση των φαινομένων της ανάκλασης και της διάχυσης του φωτός»

11:45- 12:00  ►Μπελεχάκη Αγγελική, Καθηγήτρια Πληροφορικής
Θέμα: «Ρύθμιση του μεγέθους κύκλου στην οθόνη με ποτενσιόμετρο»

12:00 - 12:15 Διάλειμμα-Καφές

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Τσίμη Ροδόκλεια, Κοτσιφάκος Δημήτρης, Κολυβοδιάκος Ιωάννης

12:15 - 12:30►Φαφαλιού Μαρία, Ηλεκτρονικός-Φυσικός, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Μελέτη φωτισμού προαύλιου σχολικού χώρου με παραγωγή ‘πράσινης ενέργειας’, φωτοβολταικό πάνελ που ακολουθεί τον ήλιο και μετατροπή της συνεχούς τάσης σε εναλλασσόμενη »

12:30- 12:45►Καραγιάννη Αλεξάνδρα, Θεολόγος, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Τεχνικές διαχείρισης μαθητών με ΔΕΠ-Υ στο σχολικό πλαίσιο»

12:45 - 13:00 ► Τούντα Βασιλική, Εκπαιδευτικός Αθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Βασικές αρχές και αξίες της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης »

13:00 - 13:15 ► Μανδράκης Χρήστος, Διευθυντής Εσπερινού Γυμνασίου Αχαρνών, Πτυχίο Φυσικών Επιστημών, Master Ραδιοηλεκτρολογίας, Master Ηλεκτρονικού αυτοματισμού, Πτυχίο Θεολογίας.
Θέμα: «Φιλοσοφίες Μάθησης-Τι συνέβη διεθνώς τα τελευταία 100 χρόνια και διδακτική Φυσικής και πληροφορικής στα ελληνικά σχολεία με τη μάθηση μέσω σχεδιασμού»

13:15 - 13:30   ► Λαφογιάννη Θεώνη, Εκπαιδευτικός Αθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Προτάσεις ανάπτυξης διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων στη
σχολική μονάδα »

13:30 - 13:45 ► Στελλάτου Γερασιμούλα, Φιλόλογος ,Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
 Θέμα: «Ενίσχυση θετικών συμπεριφορών: Η περίπτωση του CLASS DOJO»   
                  
13:45 - 14:00 ► Πρωιμάκη Ζηνοβία, Εκπαιδευτικός  
Θέμα: «Νέες Τεχνολογίες και Δυσλεξία »
              
14:00 - 14:15 ► Μάνη Όλγα, Δασκάλα ,Εκπαιδευτικός Αθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Παράγοντες- Αίτια- Συχνότητα Εμφάνισης Αυτισμού»

14:15 - 14:30 ►Αδάμ Χαρίκλεια, Μαθηματικός
Θέμα: «Ενδείξεις και χαρακτηριστικά του παιδιού με διαταραχή.
 Στο φάσμα του αυτισμού και η εκπαιδευτική του προσέγγιση»

14:30 – 15:00  Διάλειμμα

         
 ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Φιλντίσης Παναγιώτης, Κοτσυφάκος Δημήτρης, Κολυβοδιάκος Ιωάννης

   15:00- 15:15 ► Σκοπελίτου Μαρία, Μαθηματικός, , Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
 Θέμα: «Συνεκπαίδευση μαθητών τυπικής ανάπτυξης με μαθητές με δυσαριθμησία »
 
  15:15-15:30 ► Χατζόπουλος Δημήτριος, Φυσικός
 Θέμα: «Στερεότυπα και προκαταλήψεις της Ελληνικής κοινωνίας στην εκπαίδευση μεταναστών και προσφύγων και η καταπολέμησή τους.»
 
 15:30-15:45 ►Πάντου Αργυρώ, Νοσηλεύτρια
Θέμα: «Το tablet ως μέσο ενίσχυσης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχή
Αυτιστικού Φάσματος»
 
 15:45-16:00 ► Αλεξοπούλου Ελένη, Εκπαιδευτικός
  Θέμα: «Η εκπαίδευση των τσιγγανοπαίδων στο ελληνικό σχολείο»

  16:00-16:15 ► Βάχος Ανδρέας, Φιλόλογος-Ειδικός Παιδαγωγός , Κουρή Μαρία, Μαθηματικός-   Ειδικός Παιδαγωγός-Εκπαιδευτής Ενηλίκων.
  Θέμα: «Η αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερη ξένη γλώσσα»
 
  16:15-16:30 ► Δροσάτος Δημήτριος, Δάσκαλος
   Θέμα: «Στάσεις των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες»

16:30 - 16:45 ► Χέλμη Μαρία, Γεωλόγος
Θέμα: «Ρομποτική και Αυτισμός»

16.45-17.00►Δερμεντζή Ιουλία, Εκπαιδευτικός
Θέμα: «Τύποι, αίτια και αξιολόγηση της ΔΕΠ/Υ»

17:00-17:15► Λαμπρόπουλος Άγγελος, Φυσικός, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
  Θέμα: «Σχολική διαρροή ως αιτία για εκπαιδευτική αλλαγή στη σχολική μονάδα»

17:15-17:30► Πυρίδου Κωνσταντίνα, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Βθμιας Εκπαίδευσης
 Θέμα: «Δημιουργήστε ένα σενάριο για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας που να μπορεί να
         εφαρμοστεί σε τάξη Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης »

17:30-17:45►Κασάπη Κυριακή, Εκπαιδευτικός
Θέμα1:«Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη-Στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισής τους»
Θέμα2:«Σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την απασχόληση και την αγορά εργασίας»

 17:45-18:00► Μαυρουδή Στέλλα, Εκπαιδευτικός - Μπολιεράκη Ασπασία, Εκπαιδευτικός
   Θέμα: «Τα Ρομπότ στην Υπηρεσία του Αυτισμού »

Συζήτηση – Ερωτήσεις  
   Λήξη Συνεδρίου

 

 






 
Share this Post:

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σχόλια

Location