Κραυγή Αγωνίας

Κραυγή Αγωνίας

 

Προς  την κ. Γκίκα Αναστασία
Γεν. Γραμματέα  του Υπουργείου Παιδείας

Κραυγή Αγωνίας

Η συνεχής υποβάθμιση της Φυσικής Επιστήμης στη Μέση Εκπαίδευση προκαλεί ανησυχία σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης επιστημονικής παιδείας στον τόπο μας.

Η Φυσική αποτελεί θεμελιώδη λίθο της σύγχρονης κοινωνίας και η κατανόηση των βασικών της αρχών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την καλλιέργεια των επιθυμητών ικανοτήτων (δημιουργικότητα, καινοτομία, συνεργατικότητα, κ.α) του μαθητή́ για τον 21ο αιώνα.

Η καταπολέμηση του επιστημονικού αναλφαβητισμού δεν μπορεί να επιτευχθεί με τη συνεχή υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής. Οι πολίτες καλούνται συνέχεια να λάβουν θέση για διάφορα θέματα, χωρίς να έχουν αναπτύξει την ικανότητα να διακρίνουν αν μία θέση είναι επιστημονική (αντιεμβολιαστικό κίνημα, ρύπανση, ψευδοεπιστήμη, πυρηνική τεχνολογία και ενέργεια, τεχνητή νοημοσύνη, διαπλανητικά ταξίδια κλπ).

Επιπλέον, η διάδοση της επιστημονικής νοοτροπίας- της επιστημονική στάσης απέναντι στα πράγματα, μέσω της κριτικής και ενδελεχούς μελέτης, είναι το πιο αποτελεσματικό αντίδοτο στον φανατισμό και τη μισαλλοδοξία που φαίνεται να απειλούν ξανά τον ανθρώπινο πολιτισμό όπως πολλές φορές στο παρελθόν.

Υπενθυμίζεται ότι ο  ΟΟΣΑ έχει επανειλημμένως προτείνει την αύξηση των ωρών των Θετικών επιστημών και κυρίως της Φυσικής, ως βάση για την τεχνολογική και οικονομική αναβάθμιση της χώρας, όπως και οι αντίστοιχες επιτροπές της ΕΕ. Είναι πια καιρός να φέρουμε τη Φυσική στον 21ο αιώνα, ενισχύοντας τη διδασκαλία της έτι περαιτέρω με σύγχρονη θεματολογία και πειραματική πρακτική.

Ελπίζουμε ότι ουδείς θα αποφασίσει κοπτορατπικές πρακτικές, με κριτήριο μικροσκοπιμότητες, που θα αποβούν εις βάρος του μέλλοντος των μαθητών και του τόπου κι ότι θα υπερισχύσει η απλή λογική, που επιτάσσει την ανάπτυξη επιστημονικών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για την κατανόηση του κόσμου μας και τη συμμετοχή στα μελλούμενα.


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ε.Φ

Share this Post:

GO BACK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σχόλια